onsdag 19 maj 2010

onsdag 19 maj



I måndags var vi i Vänern och trollade med klassen, jag har inte uppdaterat än för jag har väntat på bilderna från den andra båten, tyvärr har jag fortfarande inte fått tag på dem... Men nu orkar jag inte vänta längre :P Jag, Dennis, Henke och Stoffe åkte med guiden Ove Johansson, fisket var jävligt trögt men lite hugg det i alla fall :) Stoffe fick en fin öring på 65 cm och Henke fick två gäddor.


I den andra båten där Uffe Berglund stod bakom ratten var även Renskav, Kopparberg och Elvis. De hade lite bättre fiske, en lax på 5 kg (Kopparberg) en på 7 kg (Elvis) och en gädda på ca 7 (renskav). Tyvärr hade båda laxarna fettfenor och fick givetvis simma tillbaka.Stoffes öring :)

en stycke gädda

2 kommentarer:

  1. Godkväll Daniel. Vad innebär det om laxarna har fettfenor? Mår de dåligt då?
    Vad önskar du dig i studentpresent från mig och Charlotte? Passa på och önska, annars hittar vi på något......kanske från Åbo dit vi åker med kvällsbåten på söndag.Vi ska titta till din farfar och göra stan.
    Faster Arja

    SvaraRadera
  2. Om laxarna har fettfena så är dom vilda, då får man inte ta upp dom utan måste returnera dom... Jag har typ inte kommit på något som jag önskar mej, jättetråkigt, men så är det. Hälsa farfar :)

    SvaraRadera