tisdag 8 juni 2010

tisdag 8 juni

Har inte blivit så mycket fiske nu på ett tag pga att jag har tagit studenten och det har innehållt en del firande osv :PMen idag var jag äntligen ut! Tog en tripp med Dimman direkt efter jag hade slutat jobbet, vi hade bestämt oss för att satsa på göstrolling.


När grejerna var i och vi hade käkat och lite sådant så började det där snacket som alltid dyker upp när man är ute med polare. Vi hade kört på ett tag utan resultat och satt och pratade om allt mellan himmel och jord, och precis under en väldigt intressant diskussion om könssjukdomar small det på rejält för Dimman!


Fisken tog lina i hugget och var väldigt pigg, jag trodde därför att det var en gädda... Dimman konstaterade att det var en grov fisk som fastnat och drillar erfaret in den till båten. När den kommer upp vid ytan visar sig den största gös jag någonsin sett! Jag blir som ett barn och sliter tag i den trots att ena kroken sitter mitt i gälarna, och med blodig hand håller jag upp denna praktfisk och bara skriker! Den måste fan minst väga 5 pannor!! kanske t.om. 6!!


Och vilken uppskattningsförmåga jag har, 5,8 stannade min splitternya supersamsonvåg som jag fått i studentpresent av Lasse och Merja på.


Vi körde på ett tag till och fick en till liten gös, sen åkte vi och drog lite småborrar också :) vilken jävla kväll alltså! Och det dröjer inte länge förrän nästa fiske heller för imorngon piper mobilen redan klockan 5, ska ut med Dimman och Erik och jerka lite gädda före jobbet. uppdatering kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar