tisdag 27 juli 2010

tisdag 27 juli



Idag när jag var på jobbet så ringde Hasse och frågade om jag skulle med ut på lite vertikalfiske senare på kvällen. Hasse är en trogen kund till sportfiskeboden och jag kallar honom internt för Hasse göskungen, självklart ville jag med och få lite tips och en trevlig kväll. Vi var på lite andra ställen mot vad jag brukar vara på, väldigt intressant att få reda på lite nya bra spottar :)





Hasse göskungen körde med fireballhuvud och död mört medan jag körde uteslutande med jigg, mina tankar var att jag skulle åka på stordäng, Hasses sida - både naturligt bete och en duktig fiskare. Men ack så fel jag hade! jag fick 10(!) gösar och Hasse 0(!). Dock fick jag bara små men Hasse hade några riktigt fina hugg som tyvärr släppte allihop.

En väl tuggad mört efter en gösattack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar