fredag 30 april 2010

Fredag 2010-04-30

Peter har jorddammar vilket gör att fisken får väldigt fina fenor och bra kvallitéNär man sedan får en beställning så samlar man ihop all fisk i hörnet av dammen med hjälp av en notSedan öser man i den i fisktanken och drar till sjön och sätter ut Liksom vi gjorde i denna sjö på Värmdö, nyisläppt fisk som vakar direkt





Nu är praktiken avslutad, jag har varit på Vilstenas fiskodling under 4 veckors tid nu. Det har varit en väldigt lärorik praktik, men inte så fiskebaserad. Jag har bland annat suttit ut fisk i sjöar, huggit ved och sorterat fisk på odlingen. Fast den främsta arbetsuppgiften jag haft och det jag jobbat mest med har varit att bygga ett boende inför å-fisket som de ska starta i maj. Inte riktigt min starka sida, men jag har som sagt lärt mig en hel del!
Nu är det bara att packa om väskorna och börja tagga inför Norge! Bussen går på söndagmorgon och vi är borta en vecka, kommer bli sjukt roligt! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar