fredag 8 april 2011

I'm alive


  • Var ju ett tag sedan jag bloggade nu, men jag har inte riktigt haft något att skriva om... Sedan sist tror jag att det blivit 2 ismetepass, riktigt tröga båda två och nu är den säsongen över. Samtidigt som årsskiftet bytte till 2011 skaffade jag en kalender där jag gör ett kryss för varje dag jag fiskat, endast för att jag tycker det är intressant att veta hur mycket jag fiskar på ett år. Från och med den första januari har jag varit ute på 22 ismetepass, vi fiskade även en hel del i december också, så jag tror siffran för hela vintern är närmare 30.


  • Den 2 April for jag och Bacon till Sportfiskemässan i Jönköping, det var trevligt att "mingla" runt bland gamla elever från skolan och annat fiskefolk man känner. Köpte några göswobbler, en rulle och ett jerk. Två dagar efter det, alltså den 4/4 fyllde jag 20 :)


  • Suget efter öppet vatten börjar bli kraftig nu, satte mig därför och bytte lite krokar, vässade och sorterade beten i hopp om att det skulle hjälpa. Det blev en omvänd effekt, drömde om gäddfiske den natten... Har sjukt mycket jobb framför mig nu, så det kan nog dröja till nästa inlägg också. Dels är det mycket på Sportfiskeboden där vi konstant får in nya grejer inför säsongen som snart drar igång, men främst på ica där det är sjukt mycket nu inför påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar