söndag 24 april 2011

veckans fiske

I tisdags kom min gamla klasspolare henke hit ända från gävle för lite gäddfiske på de romstinna madamerna. Fisket blev dock en riktig flopp, det plaskade på riktigt bra i vassen så de flesta gäddorna hade annat än att hugga på tankarna... Svårt val
Vädret var i alla fall riktigt härligt! :)




På torsdagen for jag, dimman och erik ut, då var fisket lite bättre. Dimman fick 2, Erik en och jag körde bara guide (nollade). Trevlig dag med riktigt fint väder detta med! :)





På fredagen stack jag ut och testade bara någon timme på gös efter jobbet. Jag fick 3 st på kort tid, sedan var jag tyvärr tvungen att åka hem pga migrän.








Igår, lördag, var jag och Mattias (en gammal kollega) ut och körde gädda. Till en början var det ganska segt men sen kom det igång lite och matte kunde plocka årets första i öppet vatten. Sen tog han en till, och ännu en till... Jag kände hur självförtroendet började sjunka då jag fortfarande inte haft en kontakt när matte var uppe på 3 gäddor och en boommad! Skulle det bli tredje bompasset efter gädda i rad för mej!? Nej då, jag kom tillbaka starkt i slutet och reducerade så att ställningen slutade på 3-2 till matte, jag tog även den största (ca 3 kg).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar