onsdag 4 maj 2011

update

Har inte skrivit här på ett tag, och det beror inte på brist av fiske! Snarare tvärtom, jobbar och fiskar konstant :) På bilden nedan har vi min kollega och vän Isak med sitt livs första gös! Jag tog med mig Emil och Isak på ett förmiddagspass före jobbet för drygt en vecka sedan. Tanken inför turen var väl att jag och Emil, de två "rutinerade" av oss skulle visa Isak hur man fiskar gös, jo tjena! Isak tog 2 st och jag och Emil kammade noll. Äkta fiskeglädje



Har blivit mycket gös och med många olika vänner, väldigt roligt! Här är Arenander med en skaplig gös på dryga kilot som han tog under ett av våra kvällsfisken. Samma kväll fick jag även den klotrunda abborren på bilden nedanför :)






Fin borre






Många härliga dagar och kvällar har det blivit på mälaren









I måndags och tisdags hade jag min gamla klasspolare Elvis på besök. Han är här för att snart delta i gäddsm, så vi passade på att slipa hans mothuggsreflex lite på sjön. För en gångs skull så lyckades jag/vi med fisket, det brukar alltid bli flopp när jag tar hit någon från min förra klass, som någon sorts förbannelse :P Men som sagt inte dessa två dagar. Första dagen blåste det grymt mycket, men vi lyckades ändå lura upp 2 gäddor, 3 gösar och 12 aspar. Dagen efter blev det 11 gös, 5 aspar och 1 gädda under SNÖOVÄDRET. Grymt kul då Elvis aldrig fått varken någon gös eller asp förut, vädret var skit men fisket var najs :) Det var allt för denna gång, vi syns på sjön!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar