tisdag 8 februari 2011

Lovely

Jag, Dimman och erik trotsade vindarna och var ut på lite ismete idag. Det blåste som sagt ganska mycket ute, men vi traskade ut på isen och började sätta ut spöna för det. När vi bara hade satt ut några av spöna fick vi fäll, komiskt nog hade jag och Erik alldeles innan diskuterat hur vi skulle göra om detta skulle inträffa! Vi sa då att det blir försten till spöt (istället för sten, sax, påse som i vanliga fall). Dimman höll på och borra så han märkte ingenting, jag och Erik kollade på varandra i 1-2 sekunder innan jag la benen på ryggen och sprang fram till spöt.
Mothugget fick svar av ett kraftigt spöböj och en fin rusning, jag garvade högt och njut till fullo! Efter en trevlig kamp fick gäddan syna säcken, den vägdes till 7,7 kg.
Love is in the air
Med en bra start på dagen fortsatte vi att sätta ut de sista spöna, när Erik sänker ner en mört och precis ska till att fästa linan i vippan hugger det, när han har linan i handen! Han får förståligt inte till något ordentligt mothugg och gäddan simmar därifrån som vinnare... Nu är våra förväntningar på topp! 2 hugg innan alla grejerna ens kommit ut!

Finfin gädda på 105 cm som lät sig överlistas


Dock dör fisket ut ganska kraftigt, och de blev dessutom ruggigt försiktiga efter några timmar. Vi kan tillslut räkna ihop till 9 fäll när mörkret faller och vi packar ihop grejerna, 5 gäddor kom upp. Förutom 7+arn blev den en på 3,5, resten var inte ens nämnvärt.

2 kommentarer:

  1. Snart kommer det nog en 10+ som du ni kämpar.
    Skitfiske på dig.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju det som är målet iaf ;) tack

    SvaraRadera