fredag 4 februari 2011

Tidsfördriv

Nu har det varit extremt mycket jobb för mig den senaste tiden, nästan för mycket... På dom senaste 12 dagarna har jag varit ledig en dag (då var det 10 minus och blev därför inget fiske), men jag ska givetvis inte klaga då jag mer eller mindre var arbetslös för mindre än 6 veckor sen!


Något som däremot är ett faktum och jag inte kommer ifrån är fiskesuget som bara ökar för var dag som går då jag inte kommer ut... Därför kände jag hur paniken steg när jag inte fick tag på någon fiskekamrat till morgondagen då jag äntligen är ledig! Just när jag bestämt mig för att åka ut ensam fick jag tag på en heltaggad Mathias Lindberg, som aldrig ismetat och gärna hakade på! Så imorgon kommer jag alltså äntligen bedriva min dag på isen istället för på jobbet :)


Dom dagar jag har jobbat på Sportfiskeboden har jag mättat behovet så gott jag kunnat genom diverse olika strategier. Så fort det blev lugnt i butiken satte jag mig och tacklade allt från "nakna" ordinarie-tafsar och en del nya fräscha specialare som så vackert fyllde min rigbin till bristningsgränsen.




Jag har även frossat i allt från ismetesnack till öringflugfiske, ibland kan sådana snack förvärra saken men nu har det hjälpt lite. Häromdagen kom det även in lite nya schyssta zonkrar till boden, som vanligt kunde jag inte hålla fingrarna i styr... Det blev även en Baitfish-tail som jag länge suktat efter när jag ändå var i farten...


Det var allt för idag, nu ska jag snart förbereda mig inför morgondagen genom att packa väskan och ladda kaffebryggaren, skitfiske på alla er andra som är ute nu under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar